Followers

Thursday, March 29, 2012

SECOND SEMESTER

Yeay! Tamat sudah aku sebagai half junior part two student. After this aku jadi Senior beshaq la kat sana*goyang pala mamak sikit.

Kat sini,I can summarized that banyak benda yang aku belajar in every semester,termasuk these semester lah.

tenewww tenewwww :

  • aku belajar cara nak hormat orang bila bercakap
  • aku belajar untuk jadi seorang yang humble
  • aku belajar untuk menjadi seorang yang tabah dan cekal walaupun aku kehilangan kawan or something
  • aku belajar cara untuk menghargai duit,but not for Pizza Hut. heee
  • aku belajar cara untuk buang sifat baran aku.
  • aku belajar cara untuk menjadi tenang(for a while)
  • aku belajar cara untuk menghargai jasa seorang ibu dan ayah :'( nak nangih
  • aku belajar untuk menjadi book caterpillar(ulat buku kan?not cacing buku)
  • aku belajar untuk duduk diam dalam bilik tanpa memikirin untuk keluarin ke Pavillion(my C-mart)
  • aku juga belajar cara untuk meluangkan lebih banyak masa bersama keluarga 
  • aku belajar memakai hijab :)
  • aku belajar untuk STAND FOR SOMETHING EVEN THOUGH I AM ALONE
  • aku mula pakai stokin kaki ke kelas hehehehhehehe
  • aku juga belajar untuk memotibasikan balik diri sendiri after becoming a listener,to her :P


But as a human, we all have a bad sides kan kan. NAH sini gua nak cerita

  • aku start untuk selalu ponteng class awal awal pagi. as an example caluculuih and fizuiq. tmbah-tambah hari jumaat yang lagi hening. :D
  • aku start untuk tidak katakan STOP! bila aku dah start makan. kata lain,melahap. Okay can you imagine, dalam satu malam, around 8 pm aku dah makan nasik ayam berempah that cost 3.30 per nasik then around 11 pm roomate bawak balik nasik goreng cina satu polistrin aku makan licin! :|
  • apa lagi? hmm I'm a good girl,so tak banyak pun la,kan?
CHEMISTRY
  • lecturer yang sangat cantik dan puteh gebu, Miss Asnida Yanti Ani.
  • Act,chemi ni best. first quiz aku score tinggi,but bila mai tang Test 1,aku kecundang disebabkan hanya salah outlier.disebabkan aku kecewa,semua test biaso biaso ja.hmm sumpah weh, time jawab final tu pun, tangan aku ketaq kot time jawab outlier. rasa macam night mare*teruk noh
  • time lab,aku bagi pecah conical flask. hentuk sikit ja time basuh,tengok tengok krang. hilang lah brapa markah lab aku.
  • tangan aku pernah kena sodium hydroxide. yang solid lah. time timbang tu,aku ngan Mariana ambik pakai tangan ja. orang lain siap bergloves plus bersudu lg. kesannya,tangan bengkak dan tak boleh bengkok for a while. :)


PHYSICS

  • Lecturer,Prof Madya Dr. Mahadzir,aka Ayahanda. anaknya bernama zahiaq.
  • class yang paling aku tak pernah faham lah. Okay. start class at 10 am,then kalau p pukui 10.40 pun okay maaa.why why i said so? sebab ayahanda kami kata,takpa,hampa makan dulu,satgi nak belajaq cena perut kosong. so as time pass, kami semua duk dalam class qeja makan bebola,nugget,roti roll sausages,ayaq milo,dutch lady stobewi(Lambo's fav),yang kami beli kat Pantri Star Complex di tingkat 1. keja aku dalam class physics,tak lain tak bukan,sumbat earphones leww. sir ajaq boyle's law aku duk dengaq Bruno's law. hehehhehe.
  • resultnya, aku menangis teresak-esak malam before Exam Physics. bebai sorang sorang. semua kena marah. hehehehhee. sorry!
  • takut kena repeat ja :( I hope NOT!
  • lab yang paling paling bosan,tapi tak stress sebab time buat experiment sir takdak,dia keluar ambil angin.so aku dengan berbesar hati,menyanyi,dengo lagu,snap gambor photogediks and bla bla.


juling 

BIOLOGY

  • lecturer,Prod Madya Dr Abdul Razak. handsome sir ni,sebab tua tua pun handsome,muda macam Jins Samsudin pa. 
  • aku suka biology,tapi sayiaaaaang, dia ajaq tak faham.
  • tapi kan,dia kenai aku dengan Mariana, maybe sebab Quiz 4 kami dapat 2.5/10 kot. tu yang dia kenai.
  • I hope I can get A- . but after buat exam tu,aku tawakal ja. Please Ya Allah! nak A-! 


tu sir tengah ajar kat depan. ''FAHAM SANGAT''

CTU(AGAMA ISLAM)

  • lecturer,Ustaz Mohd Shukri,baru aja bernikah sabtu bulan Februari.
  • rabu tu ada class,then sabtu tu dia nak kahwin dah. then bila dia masuk class,muka tak lekang dari senyum. bukak buku,then cita sikit bout something,pastu p tajuk about kahwin kahwin.then tutup buku.bukak buku tutup buku.lama lama habih class kami balik cenggitu jew.
  • dalam class ni,classmates selalu gelakkan aku. Yalah,aku belajar about tamadun islam dan dunia. then belajar la jugak about Yahudi fremanson ni. aku kalau bab bab ni memang suka. then dalam class ctu,memang akulah orang yang paling bersemangat untuk tanya.
  • ada satu class tu,aku nak tanya ustaz,tapi malu.about kerajaan malaysia. then terkeluaq kat mulut,''ustaz,saya ni kalau bab bab kerajaan Malaysia memang saya ambik berat,so saya nak tanya''. then ebribodi start to laughing at me.whoaaaaaa maluuu. :*
  • hafazan and hafalan alhamdulillah semuanya okay. aku selalu jugak ponteng class sebabnya,ctu class is always 3 o clock in the afternooooon yang panas.so malas nakg,leno kat atah katey nido je qoje.
EXPERIENCES

  • on the first time,dalam semester dua nilah baru dapat merasa Pizza Hut. PHD.
  • on the first time,all classmates plus Group H,kami pakat pakat konvoi p naik keta sewa. awal awal start jalan,tak sampai 1km,dah sesat dah sorang.orang corner depa p stret. haihhh. then kami p bukit kayu hitam,p tengok jam jam mahai.duk buat perak duk pilih pilih nanak jam mana dengan mariana! jenih pilih RM 2,598.00
  • first time moto kena rantai sebab parking kat tempat staff. hehe

  • first time jugak aku ambik alih buat jersey,tapi sayang,di ambil alih oleh orang lain pula. sobb sobb 

  • first time naik tuchuk tuchuk(train)

BIRTHDAY

aku rasa this year is the best birthday ever,sebab

yang ni,Fariza my roomate bagi. 


he gave me these Jadore Perfume :) 

got blackberry from my bro. I mean whiteberry

these cute photos from my sister,Rusna yang berada jauh di perantauan.
miss her :)
EID MILAD means happy birthday in Czech

 thanks mira sebab fulfill my wish,beli ayaq coke satu botoi :) muahmuah!
Nad ja tak bg apa lg :(

na jew tew cik mak at ren. dap ngat!
ceh na. chiuuuuu! ahhh!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.