Followers

Saturday, March 10, 2012

heart


Assalamualaikum. whoaaaa it's already 5 am. hummm dah tiga malam aku tidur lewat. tadi pun after perform magrib,terus terlena atas katil. Letih kot kan. Pheww! :)  tadi aku terbaca blog seorang kawan kepada kawan aku ni. she always keep posting about her losing a guy. ermm aku tak cakap la besar apa ka pa adui nye. but let see. dia kata  4 years relationship tu hancur, then dia terduduk menangis. then lama lepas tu,Allah pertemukan dia dengan seorang lagi kaum Adam yang menambat hati dia. tapi still, what goes around,wil round round like circle you know. she cried again. Kat sini, aku boleh muhasabah diri. Allah pertemukan kita dengan orang yang salah sebab Allah nak kita ada experienced about man ni,okay superwoman! insya-Allah aku percaya, Allah pertemukan hang, and all kaum hawa dengan Mr.Right ;) Amiiiinnn.


Back to my main mainn topic, HEART.

Aku kat sini bukanlah untuk menjadi seorang ustazah,bukan juga untuk buat buat jadi suci dan baik, dan bukan sekali untuk menunjuk 'alim. Oh tidakkks! itu tak perlu. all this come from my heart you know what I mean. Got it? Goooood! hmmm Let seee. dalam kehidupan kita sebagai hamba-Nya,kita tak terlepas dari buat kemungkaran kan? I mean dosa. kecil or besar. Yes we are not perfecto. termasuk mak nyah!
okay okay, I took it on my life side la senang,as a teenager yang baru nak mengenal duniawi.



Aku,sebagai hamba-Nya,memang tak terlepas dari melakukan dosa. Gossiping , Aurat-ing, Maksiat-ing(FB TWITTER etc etc). Yah,aku mengaku. aku pernah bersentuhan dengan laki. like talk free free you know. I mean pergaulan bebas. yeah thats me. AND EVERYDAY,IN THE SAME TIME,I ALSO PRAY TO ALLAH. 5 kali sehari,recite Quran,Yassin. and now Im hijjab-ing. haha peliks nya bunyi. and and and, aku selalu ja berdoa kat Allah supaya ampuni dosa-dosa yang aku telah buat,even aku rasa lepas aku minta keampunan,lepas dua hari,duk buat jugak. Astafirullah halajim ya mas Joko ya! minta simpang.

About this, aku pernah terbaca dalam satu blog, he said ,

''Allah Maha Pengampun,lagi Maha Penyayang. kalau kita buat salah,kita minta keampunan, Dia ampunkan. kita buat kesalahan yang sama lagi,kita minta keampunan,Allah tetap mengampuni dosa kita,sama ada besar atau kecil''




After that, I started to cry.and cry because of His kindness.
Peeps, kalau manusia biasa,kita ulangi kesalahan kita, confirm kau kena rotan kan dik? tak pun kena marah. You can seeeeeee! You can seeeeeeeeee! Allah tu tiada darjatnya jika nak dibandingkan dengan kita. kita ni just His slavee.  Subhanallah! I love Allah. sama sama kita jadi better slave for him,insya-Allah :)


*jangan melihat orang yang berkata,lihatlah kepada maksud yang dia cuba sampaikan.

Guten Morgen!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.