Followers

Sunday, May 19, 2013

2013

Assalamualaikum,

Waaaaa sudah lama tidak tulis ini belog saya! Nak dekat 7 bulan dah rasanya. Wuuu pecah rekod pecah rekod. While I'm typing this entry, I tengah leisure leisure atas katil di rumah yang empuk, menikmati hidangan yang amat lazat hasil dari air tangan ibunda tercinta. :) Heaven kan duduk rumah goyang kaki? That is why I love uitm. Banyak cuti yang uols bagi kat weols..

10 JUN ni aku akan menjejakkan kaki di UiTM ARAUSTRALIA sebagai Pelajar Diploma Sains Part 5. Part 5. I repeat Part 5! Alhamdulillah tak sangka Allah telah beri nikmat ini untuk aku rasa. Ingat lagi time Part 1 aku duk kata, 'boleh ka sampai part 3 ni' hehe and alhamdulillah aku dapat melangkah dengan lebih jauh. :D thankiu Allah! And the forth sem result alhamdulillah, Subhanallah! Dia telah memberi kegembiraan kepadaku dan juga kegembiraan kepada kedua ibu bapaku... even tak DL aku bersyukur sangat sebab menjangkau dari target. See, unexpected gift kan yang Dia selalu suprisekan kita? Allah is Fair yet Soo Sweet ^_^ hehe

Aku mengaku, banyak dugaan sebenarnya yang jadi dalam diri aku bila aku Part 4 ni. macam macam sangat :). Ada menangis (normal) , kecewa , gembira , terharu , sedih , marah dan blablablaaaa. banyak benda yang aku absorb daripada pemerhatian sekeliling manusia dan juga alam semula jadi


MANUSIA

Dari segi manusia ni, tipulah kalau kita kata kita tak pernah terasa dengan kawan sendiri kan? Tapi, bagi aku, bila aku dah masuk ke alam kedewasaan (20 thn) ni, bila aku terasa hati, brain will sending the neurotransmitter that said 'maybe sebab aku sensitive ni, so chill' :D. hidup pun tak rasa penuh dendam. chewaaaahh! hahah. Then aku belajar apa itu arti 'HARGAI WANG'. Aku mencontohi one of my roomates. Dia tidaklah berada dan tidaklah miskin. Dia juga seperti aku hidup sederhana cuma mungkin agak kurang sedikit. Tapi dia sangat rajin. Rajin study gilaaaaaaaaaaaa sampai aku jeles. And bab duit, dia pernah cerita how her family suffer once upon a time duluuuuu. So benda ni sedikit sebanyak memetik hati aku untuk berubah. sikit. heeeeeeeeeee.

And aku ni cepat sikit simpati and tersentuh bila melihat pakcik pakcik yang sudah tua still menaiki basikal untuk ke mana sahaja. Kalaulah one day aku berduit, aku berdoa n harap agar aku dapat menolong mereka mereka yang kurang bernasib baik. Beli basikal solar!

Sem ni jugak lah aku belajar untuk baca al quran tiap kali selepas solat. Gagap jugak. Hehehe. Tapi now bila kat rumah dah jarang baca and doing laqha thingsssssssss! haihhhhhh rusni rusni!! Kawal nafsumu!


ALAM SEKELILING

Bila belajaq biology ni, satu ja aku boleh cakap. BEST! Dan bio ni jugak sedikit sebanyak buat kita terfikir bagaimana Maha Pencipta itu mencipta satu benda yang sangat kompleks tetapi very multifunction! Bila buat experiment, bedah tikus and katak, aku sendiri sedar akan kekuasaan-Nya yang tiada tolok bandingnya! Hormon yang membantu kita, wanita, melahirkan anak dari muncul kepala sehingga terbitnya seorang hamba Allah yang sihat! SubhanaAllah!! its oxytocin. Para lelaki takde yer. huhu

Bila duduk Arau ni, nampak lembu pun' wehhhhh mai sini mai sini, ada lembu' then semua pun mai tengok dengan wajah terpegun. Wah gituu.

Dan pada tahun ini, 2013, aku melangkah ke dunia baru. aku bukan lagi seorang perempuan. 'Eh nyah ke' ehhh taaak. Aku sekarang sudah menjadi wanita! HHAHAHA. Dah masuk era puluh puluh ni wanita la kan... Waaaaaaaaa tua dah! 

Dan pada 4 / 5 / 2013, Tok kesayangan dan tunggal telah kembali menemui maha pencipatanya. How time flies....... Bila fikir fikir balik rasa bersalah sangat sebab lagi dua hari tok nak pergi, tok panggil,suruh duduk dekat dengan dia... but aku?? duduk sat ja sebab my phone is waiting in my rooom. aku lebih pentingkat social network dari tok aku..... How bad I am? Aku hanya sempat memberi dua teguk air kat tok melalui syringe at 8 pm before she left us at 1250 am. :( Tok, adik rindu tok sangat sangat. adik rindu nak urut urut kaki,tangan tok macam dulu. rindu sangat nak usap usap tapak tangan tok sampai tok terlena... urut tengkuk,dahi tok..sikat rambut tok.. masak sup ayam dekat tok, suapkan tok tembikai... Tok, adik harap sangat tok masih hidup sampai sekarang.. Bila tok takdak kat rumah ni, rasa sunyi.... takdak sapa yang gerak adik pagi pagi suruh tidur kat sebelah tok, takdak sapa yang panggil nama adik banyak banyak kali bila haus, takdak sapa yang buat adik sakit belakang dah macam adik mandikan tok...dukung tok duduk atas wheelchair, surung tok kat luar rumah... Time tok kuat, adik selalu bawak tok p tesco...tok suka laicikang kan :) Tok, setiap kali adik solat adik sentiasa doakan agar Allah mengampuni segala dosa-dosa tok..adik tak rasa puas lagi.. adik nak tok kacau masa tidur adik like always.. rindunyaaaa.. rindu adik dekat tok hanya Allah yang tahu. :)


al fatihah buat tok, FATIMAH SAMAN :


Dan pada bulan JUN 2013 abang aku akan melansungkan perkahwinannya. Harap kekal sampai akhir hayat. Learn from mistake. be matured. :) and kakak iols pun akan kahwin. semua dah kahwin so I tinggal sorang! Jadi anak tunggal! hehe










No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.